Home / 2015 / October

Monthly Archives: October 2015

11 Boutique Hotel Di Malaysia, Golongan Hipster Pasti Suka

Butik hotel Malaysia

Masih saya ingat lagi interview saya dengan seorang Interior Designer beberapa tahun lepas. Untuk mendapatkan ilham bagi projek hiasan dalaman terbaru, dia akan ke luar negara dan menginap di boutique hotel. Tidur semalaman sahaja sudah mencecah ribuan ringgit! Terkedu mendengarnya. Kenapa boutique hotel lebih mahal berbanding hotel biasa? Mula diperkenalkan pada …

Read More »

9 Sifat Lelaki Sebenar Yang Membuatkan Wanita ‘Cair’

Tanda suami bahagia

Dalam dunia yang dipenuhi perhubungan sementara, kecurangan, dan mentaliti “Touch n Go”, adalah mudah untuk menjadi keras hati terhadap kaedah dan suasana percintaan kini. Sebagai wanita, kita kena bersedia untuk menghadapi yang terburuk, meneruskan dengan sifat berjaga-jaga yang tinggi dalam beberapa bulan pertama, kerana gusar menjadi mangsa keadaan dan tipu …

Read More »

Kanak-kanak Yang ‘Melawan’ Akan Menjadi Orang Dewasa yang Lebih Berjaya

Anak suka melawan

Semasa kecil, ibu-bapa kita selalu ingatkan, “Jangan melawan cakap orang tua!”. Sebaliknya, artikel ini mempunyai perspektif yang berbeza pula. Anak suka melawan Semestinya, sangat sukar untuk kekal tenang apabila anak-anak kita melawan cakap kita, walaupun dalam teori, respon yang tenang adalah yang terbaik untuk semua yang terlibat (dan juga tekanan …

Read More »

11 Tempat Menarik Di Terengganu, Ramai Tak Tahu!

Tempat menarik di Terengganu

Cukup terkenal dengan keindahan pulau dan kehalusan pasir pantai, Terengganu menjadi destinasi percutian keluarga, pasangan berbulan madu dan group trip. Penduduknya yang mesra, makanannya yang enak, kecantikan tempatnya dan acara tahunan yang lain daripada lain seperti festival mencandat sotong menyebabkan ramai yang datang ke sini saban tahun. Tempat menarik di …

Read More »

6 Petua Menghilangkan Buasir Yang Mujarab

Petua menghilangkan buasir

“Psstt, malulah nak cakap doktor….saya ada buasir”.  Situasi ini memang normal kerana buasir terjadi pada anggota badan yang sangat privasi. Hendak tunjukkan pada doktor pun terpaksa tebalkan muka. Namun sebab menanggung sakit, tahankan sajalah. Macam mana boleh kena buasir? Buasir terjadi apabila saluran darah venus mengembang dan membengkak di sekitar …

Read More »

5 Cara Mengatasi Kulit Kusam, Cantik Bagai Baru Lepas SPM

Cara mengatasi kulit kusam

“Eh, apasal aku tengok kau lain macam je sejak akhir-akhir ni. Dulu nampak berseri-seri tapi sekarang nampak kusam dan lesu. Nampak kering sangat. Berjerawat pulak tu. Kau ada masalah ke?” Memang kadang-kadang kita sangkakan kulit kita normal dan tiada masalah namun berbeza pula pandangan orang lain. Lebih-lebih lagi ketika hamil …

Read More »

7 Cara Jadi Ibu Yang Garang Tapi Penyayang

Cara menjadi ibu penyayang

Ibu saya memang GARANG dengan anak-anak. Dulu, memang rasakan ibulah, insan paling garang di dunia. Takut nak buat sebarang kesalahan walau di rumah sendiri sebab nanti ‘berbekas’ tangan kena cubit. Tak campur lagi dengan leteran ibu yang tak habis-habis. Mau kebas telinga ni! Tapi, disebabkan kegarangan ibulah, kami adik-beradik sering dipuji bila …

Read More »

17 Senarai Taman Tema Air di Malaysia, Kanak-kanak Mesti Suka!

Taman tema air

Cuti sekolah sudah semakin hampir. Apa kata anda bawa keluarga anda ke taman tema air. Sambil-sambil sejukkan badan, aktiviti riadah juga dapat merapatkan hubungan sesama ahli keluarga. Kanak-kanak pasti tidak akan menolak. Lebih-lebih lagi kita sebagai ibu-bapa, kalau ada duit lebih, tentu sekali mahukan tempat atau resort yang mesra kanak-kanak. …

Read More »

8 Tips Paling Efektif Untuk Mengatasi Anak Suka Melawan

Anak suka melawan

Suatu hari di taman permainan. “Jom sayang, kita balik rumah, dah nak senja ni.” Baru sahaja anda ingin memimpin tangan si kecil, tiba-tiba anda mendengar jeritan daripadanya. “Tak nak balik, tak nak balik. Nak main lagi!” Melihat banyak mata sudah memandang ke arah si kecil, anda terus memujuk namun makin kuat jeritannya. “Baik, …

Read More »

5 Persediaan Perempuan Sebelum Menginjak Umur 30 Tahun

Persediaan perempuan

Adakah anda seorang student? Ataupun baru sahaja graduasi? Sekarang, sedang bercadang untuk berkahwin pula? Biasanya, ramai mencari maklumat tentang persediaan perempuan sebelum kahwin. Ada juga yang agak curious, bersungguh-sungguh memenuhkan ilmu di dada tentang persediaan perempuan sebelum malam pertama. Selepas berkahwin pula, mulalah mengunjungi banyak blog untuk mencari maklumat tentang persediaan perempuan sebelum …

Read More »

9 Senarai Website Tonton Drama Korea Terbaru Online Tanpa Perlu Download

Drama Korea terbaru

Hero yang hensem ditambah dengan jalan cerita yang best menyebabkan ramai perempuan tidak kira peringkat umur menggilai drama Korea. Apatah lagi, kat TV pun sudah ada yang menayangkan drama Korea bersiri setiap hari. Namun, bagi yang bekerja, memang selalu miss timing sebab waktu drama disiarkan, ada yang sedang memandu balik, berada dalam lrt dan …

Read More »

5 Petua Putihkan Celah Peha. Hilangkan Hitam, Kasi Cerah!

Petua putihkan celah peha

Wanita memang mementingkan penampilan diri, lebih-lebih lagi dari segi luaran. Namun semuanya tidak bermakna jika anda tidak menjaga kecantikan dalaman terutamanya di celah-celah pelipat, ketiak dan celah paha yang mudah menjadi hitam jika tidak dijaga dengan betul. Petua hilangkan hitam celah peha Celah paha misalnya, mudah menjadi hitam akibat geselan …

Read More »

11 Resepi Air Detox Untuk Buang Toksin, Kurangkan Berat Badan

Resepi air detox

“Aahh stress!..stress…! Dah cuba macam-macam tapi susah betul nak slim badan ni!” Pasti ramai yang hadapi masalah sukar kurangkan berat badan. Kalau turun pun, hanya beberapa kg sahaja tapi baru makan lebih, senang sahaja badan menambah kg. Untuk kurangkan berat badan, pertama dan utama sekali anda perlu membuang toksin yang terkumpul …

Read More »

13 Tempat Menarik Di Ipoh, Yang Penuh Nostalgia

Tempat menarik di Ipoh

Sebut saja Ipoh, pasti ada yang terbayang menu yang sedap dan lazat, terutamanya Nasi Ganja atau Nasi Vanggey . Jangan terperanjat jika ada yang sanggup datang ke sini semata-mata ingin menikmati hidangan enak ini. Jika sudah sampai ke sini, elok juga kunjungi tempat-tempat menarik yang ditawarkan oleh bandar lama yang …

Read More »

3 Petua Putihkan Ketiak Yang Berkesan. Kalau Hitam, Kasi Cerah!

Masalah ketiak hitam sememangnya boleh menjejaskan penampilan. Ada banyak sebab mengapa ia berubah warna antaranya penggunaan deodoran yang tidak sesuai dengan kulit, kerap mencukur bulu ketiak dan kurang memberi perhatian pada bahagian tersebut. Bagi orang yang mengandung, lagi stress bila ketiak hitam bukan? Jawapan ketiak jadi hitam semasa mengandung ada di …

Read More »