Home / 2016 / June (page 2)

Monthly Archives: June 2016

7 Tips Hilangkan Stress Di Tempat Kerja

Tips hilangkan stress di tempat kerja

“Malasnya nak ke ofis, kan syok kalau boleh duduk rumah goyang kaki. Tak payah nak menghadap bos yang kepala angin 24 jam, tak sakit mata dan hati dengan kaki gossip, kaki ampu. Makin tak seronok nak kerja situ, tapi nak buat macam mana tak kerja tak ada duit. Aku pun …

Read More »

Kalau Kerap Hilang Barang, Lakukan 8 Tips Ini Untuk Mencarinya

cari barang hilang

“Mana lah aku letak kunci kereta ni? Dahlah nak cepat. Selalu ada aja dalam poket seluar. Bila pula masanya aku bawa keluar, kat mana pulak aku letak. Ish, stres betullah! Bukan senang nak cari barang hilang.” Nak cari barang hilang memang stres lebih-lebih lagi bila ia bernilai dan penting. Lagi-lagi jika sudah mencari di …

Read More »

7 Perkara Encik Suami Tak Tahu Tentang Ibu Yang Menyusu Badan

“…. Alahai, daripada zaman nenek moyang kita lagi wanita dah menyusukan anak. Jadi, takkanlah susah sangat nak menyusu badan. Letak saja bayi di dada, keluarlah susu kan?” Saya tertarik dengan perspektif lelaki melihat bagaimana proses penyusuan bayi itu menyedarkannya bahawa menyusu badan memang menjadi sebahagian besar daripada hidup wanita. Seorang suami, Clint …

Read More »

7 Tips Penjagaan Kesihatan Kanak-Kanak & Bayi Yang Ibu Bapa Perlu Tahu

tips penjagaan kesihatan kanak-kanak

Sebagaimana yang kita tahu, kesihatan merupakan aspek yang paling penting dalam kehidupan. Jika kesihatan seseorang berada pada tahap yang tidak baik, maka pelbagai perkara akan tergendala. Aktiviti harian juga boleh terganggu. Oleh sebab itu, wajarlah sekiranya kita mendidik anak-anak untuk menjaga kesihatan sejak kecil. Setiap anggota badan perlu diambil perhatian …

Read More »

Jangan Abaikan 8 Amalan Berpantang Ini Supaya Sihat Luaran & Dalaman

pakej berpantang

“Penatnya berpantang sendiri. Dahlah nak kena jaga ‘baby’ lagi, suami cuti seminggu je. Nak kena berbengkung, bertungku semua, manalah reti. Tapi, dengar-dengar sekarang dah ada pakej berpantang yang ditawarkan dari rumah ke rumah. Bolehlah cuba nanti…” Orang zaman sekarang memang ramai yang terpaksa berpantang sendiri. Bukan apa, ada yang tak mahu …

Read More »

7 Tips Mudah Bawa Anak Kecil Ke Masjid, Elak Ganggu Jemaah Lain

“Lecehlah, nanti dia bukannya solat terawih, main-main adalah. Malulah nanti kalau dia ganggu jemaah lain. Kalau ajak dia duduk sebelah, ada pula orang cakap kita putuskan saf jemaah. Hmm… Adakah tips bawa anak kecil ke masjid?” Menurut Bayan Linnas Siri 63: Masjid Dan Kanak-Kanak, sejarah telah membuktikan bahawa kanak-kanak telah dibawa ke …

Read More »

Resepi Biskut Jejari Coklat Super Simple, Cuma Guna Roti. Rangup!

Perkongsian kali ini adalah daripada Puan Huda Tarmizi yang sudi berkongsi resepi biskut jejari coklat yang ‘super simple’ ini menerusi post FB beliau. Menariknya, resepi ini sebenarnya biasa dibuat untuk anak kecilnya untuk dibawa ke taska dan dimakan bersama kawan-kawan. Tapi, biskut ini juga boleh dijadikan sebagai kudapan paling enak dan rangup …

Read More »