Home / 2016 / July (page 2)

Monthly Archives: July 2016

7 Rahsia Penjagaan Kulit Supaya Nampak 10 Tahun Lebih Muda

cara atasi kulit kering

“Aduhai, baru masuk ‘3 series’ ni mulalah ada garisan halus sana sini. Dah nampak tualah… Apa nak buat ni?” Penjagaan muka amat dititik beratkan terutamanya oleh golongan wanita. Jadi, masalah seperti kulit kering amat merisaukan dan menjadi punca masalah lain seperti jerawat dan mengelupas. Selain itu, kulit kering membuatkan empunya …

Read More »

5 Bahaya Amalan Tindik Telinga Bayi Yang Sering Dipandang Ringan

tindik telinga bayi

“Minggu depan dah ada kenduri akikah. Bagus juga kalau pakaikan anting-anting, mesti comel. Tapi, berapa umur sesuai untuk tindik telinga bayi?” Memakai subang atau anting-anting pada telinga adalah amalan yang telah dilakukan sejak dulu lagi. Ramai yang beranggapan bahawa kesakitannya adalah minima dan sangat sementara. Namun hakikatnya ia boleh mendatangkan bahaya, lebih-lebih …

Read More »

11 Makanan Menaikkan Berat Badan Secara Sihat, Sesuai Untuk Semua

makanan menaikkan berat badan

“Malas betul lah nak pergi ‘reunion’ dengan kawan sekolah menengah bulan depan. Mesti aku jadi bahan usikan sebab kurus ‘cekeding’ aja macam zaman sekolah dulu. Ingat aku tak cuba ke nak gemuk, dah macam-macam cara dicuba. Tak dapat gemuk, berisi sikit pun jadilah. Apalah agaknya makanan menaikkan berat badan yang betul-betul …

Read More »

Sudah-sudahlah, Ini 9 Cara Untuk ‘Move On’ Setelah Putus Cinta

tips putus cinta

Tidak semua kisah cinta akan berakhir dengan kebahagiaan. Ada yang kecundang di tengah jalan. Siapa yang tidak sedih apabila terjadinya perpisahan dengan yang tersayang. Bukan mudah hendak melupakan semua kenangan yang dikongsi bersama sepanjang percintaan. Sebab itu ada yang mengambil jalan singkat dengan membunuh diri kerana baginya tiada lagi erti …

Read More »

10 Tips Hadapi Teman Lelaki Curang

Tips menghadapi suami curang

Apabila suami curang, kita akan salahkan perempuan itu. Pernahkah kita lihat kelemahan dan kekurangan kita? Hati ingin memberontak, memukul dan memaki, namun janganlah bersikap biadap dan derhaka pada suami kerana kelemahan ini yang mendekatkanya pada wanita simpanannya itu. Jadi, apakah tips menghadapi suami curang? 1. Bincang dari hati ke hati …

Read More »

5 Bahaya Bila Anak Cuma Mahu Minum Susu, Tak Nak Makan!

“Aduhai Si Rania ni. Bagi makan apa saja diludahnya semula. Pening kepala memikirkan menu yang sesuai. Kalau minum susu, laju betul. Apa nak buat dengan bayi susah makan ni? Bahaya tak agaknya?” Ada bayi yang memang akan masuk mulut untuk mencuba apa saja jenis makanan yang dihulurkan. Tapi, hanya ibunya yang faham betapa …

Read More »

8 Cara Menghilangkan Mata Panda Dengan Cepat & Berkesan

“Alamak! Apahal mata aku jadi mata panda ni? Ish ni mesti sebab aku ‘stay up’ beberapa hari, layan drama Korea. Aduhai kan mata dah lebam macam kena tumbuk. Dahlah naik tren, mesti ramai yang perasan. Ish, ada ke cara menghilangkan mata panda ni dengan cepat?” Memang panik kalau bangun pagi …

Read More »

5 Teknik Menghadapi Perampas Kekasih Orang

Perampas suami orang

Perampas Suami Orang Salah tetap salah. Munculnya watak ‘perampas’ sememangnya paling ditakuti semua pihak baik lelaki mahupun wanita. Sama ada masih bercinta, bertunang ataupun yang sudah mendirikan rumah tangga. Memang sesebuah perhubungan itu bagaikan satu pengembaraan penuh cabaran. Kiri kanan penuh onak ranjau yang menyakitkan. Sama ada ke hutan mahupun …

Read More »

Rupanya Ini 9 Tanda Si Kecil Dah Sedia Untuk ‘Potty Training’

ajar anak ke tandas

“Minggu lepas ingat nak ajar Iman ‘potty training’, tapi bila fikirkan balik rasa macam awal sangat. Bila umur yang sesuai untuk ajar anak ke tandas ya? Kalau awal sangat takut anak tak faham dan tension. Lewat sangat pula takut nanti liat dan susah nak diajar.” Memang cemburu kalau tengok anak-anak kawan …

Read More »

Cara Buat Lemang Jagung Tanpa Buluh. Memang Special!

“Semalam ada yang minta resepi lemang jagung tanpa buluh ni. Ni saya share resepi nya. Anak Perak di perantauan yang teringin bebenor nak makan lemang jagung tapi tak jumpa orang jual kat KL huhu.” Bukan senang nak cari lemang, lebih-lebih lagi kalau bukan pada musim perayaan. Nak buat sendiri macam …

Read More »

5 Kesan Yang Melanda China Lepas 35 Tahun Amalkan Polisi Satu Anak

Tahukah anda betapa seriusnya anda perlu merancang keluarga dengan ‘Polisi Satu Anak’ yang diamalkan di China sebelum ini? Ya, anda benar-benar akan dihukum sekiranya anda didapati melahirkan lebih daripada seorang anak. Tak kiralah sama ada anda tinggal di ceruk kampung atau mana-mana kawasan pedalaman, tentu akan ada ‘mata’ yang memerhatikan …

Read More »

7 Petua Hilangkan Bekas Jerawat Hitam Dan Berlubang. Efektif!

petua hilangkan bekas jerawat

“Aduhai, jerawat dah lama tak tumbuh. Tapi, susah betul nak licinkan wajah yang dah berbekas ni. Macam-macam produk dah cuba. Hishh… Nak kena tanya Mak lah, mana tahu ada rahsia atau petua hilangkan bekas jerawat yang berkesan.” Setiap orang tentu pernah melalui fasa ‘diserang’ jerawat. Walaupun fasa ini telah berakhir, …

Read More »