Home / Cantik (page 2)

Cantik

Petua Kulit Licin Dengan 6 Bahan Semulajadi. Tanpa Bahan Kimia!

petua kulit licin

Kalau cakap tentang kecantikan, memang wanita sahaja yang jadi tumpuan. Tapi sekarang kaum Adam pun sibuk berlumba-lumba amalkan petua kulit licin supaya dapat wajah dan badan yang cantik, licin dan mulus. Bagus sebenarnya. Ini bermakna kesedaran untuk menjalani gaya hidup yang sihat mula dipandang oleh kaum ini. Yalah, siapa yang nak kulit terus …

Read More »

7 Petua Rambut Lurus Semulajadi, Bersinar Tanpa Ke Salon

Tips rambut

“Boleh percaya ke petua rambut lurus kalau dibuat pada orang yang berambut kerinting? Kalau tengok pada iklan syampu, banyak juga yang kata boleh luruskan rambut. Betul ke?” Rambut lurus, berkilau dan lembut bak sutera memang jadi idaman semua wanita kerana ia mudah digayakan dan diurus. Sebab itu banyak iklan syampu di tv yang …

Read More »

Kalau Nak Panjangkan Bulu Mata, Buat 6 Cara Ini. Mesti Lentik!

cara panjangkan bulu mata

“Dahlah mata aku ni sepet, bulu mata pulak pendek. Jeles betul tengok si Kamilia tu, mata sudahlah bulat, bulu mata pun panjang melentik. Tak payah susah-susah pakai maskara tebal pun dah nampak cantik. Untunglah.  Agaknya mesti ada cara semulajadi nak panjangkan bulu mata.” Tak semua orang bertuah dikurniakan bulu mata …

Read More »

7 Rahsia Kecilkan Perut, Peha & Punggung. Semua Dalam 2 Minggu!

kecilkan perut

Kegemukan dan lemak lelaki terletak pada perut. Bila nampak ‘boroi’, maka selalunya kita kata dia gemuk. Sebaliknya, lemak perempuan tidak terkumpul di perut tetapi di paha. Oleh kerana itu, ada orang perempuan yang nampak kurus di muka, tapi sebenar masih mengalami masalah berat badan berlebihan. Maka inilah yang paling mereka risaukan! Bukan …

Read More »

6 Rahsia Merahkan Bibir Yang Gelap Dan Kusam Dalam Satu Minggu

petua merahkan bibir

“Cemburunya tengok si Alia tu, merah sungguh bibirnya walaupun tanpa ‘make-up’. Tak tahulah apa petua merahkan bibir yang dipakainya. Kalau tanya orang dulu-dulu, mesti tahu rahsianya.” Siapa tak mahu bibir yang merah bak delima, kan? Mesti senang, tak payah susah-susah nak kenakan gincu lagi. Calitkan sedikit dengan ‘lipgloss’ saja sudah memadai. …

Read More »

Amalkan 5 Bahan Semula Jadi Ini Untuk Hilangkan Kelemumur

hilangkan kelemumur

“Aduh, kenapa banyak sangat kelemumur kat kepala aku ni. Dah syampu selalu pun, tak hilang-hilang kelemumur ni. Gatal pula. Potong sampai botak lagi senang, stres sungguh disebabkan kelemumur ni!” Rimas betul kalau ada kelemumur. Gatalnya jangan cakap. Memang rasa nak tonyoh kulit kepala sekuat-kuatnya untuk hilangkan kegatalan kelemumur. Kalaulah ada cara nak …

Read More »

9 Rahsia Hilangkan Ketiak Hitam, Paling Cepat & Semulajadi

hilangkan ketiak hitam

“Walaupun kita ni jarang pakai baju yang tak berlengan, tapi malu jugalah kalau ketiak hitam… Bukannya tak jaga kebersihan, puas dah pakai macam-macam. Apa nak buat ni?” Siapa tak malu kalau bawah lengan atau ketiak hitam. Meskipun rata-rata rakyat Malaysia tidak berpakaian seksi sehingga menampakkan bawah lengan, rasa segan itu mesti …

Read More »

Ini Kesannya Kalau Kita Kurang Minum Air Kosong Setiap Hari

kurang minum air

“Malaslah nak minum air kosong. Kalau cuaca terik macam sekarang ni, lagi ‘best’ kalau dapat minum cendol, air batu campur, atau teh ‘o’ ais limau. Baru lega tekak….” Dalam keadaan yang panas, memang nikmat kalau dapat minum air manis berais dan sejuk. Air kosong memang dianggap pilihan terakhir! Sungguhpun cuaca yang panas …

Read More »

Cepat Berpeluh? Atasinya dengan 7 Cara Ini

Badan cepat berpeluh

Anda cepat berpeluh? Lebih-lebih lagi bila anda ‘stress’ ataupun panik. Bukan itu sahaja, anda juga berpeluh dengan banyak hingga timbul rasa malu untuk bertemu dengan orang. Bau Badan Pun Terjejas! Sudahlah berpeluh, badan juga akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan. Selain badan, kaki turut akan terkesan hingga timbul rasa tidak …

Read More »

8 Tips Rambut Cepat Panjang

Setiap kali tengok cermin, mesti terfikir, “Lambatnya tunggu rambut cepat panjang…” Tapi, kalau boleh bukan sekadar rambut cepat panjang, mestilah mahu rambut yang tumbuh itu sihat dan bermaya juga. Ini kerana rambut merupakan sebahagian anggota badan kita dan juga mahkota seri kecantikan kita. Jadi, apa yang boleh kita buat agar rambut cepat …

Read More »

Rahsia Kesihatan Wanita 30-an, Jangan Abaikan 5 Perkara Ini

Sedar tak sedar, usia sudah masuk angka 30. Wah pantasnya masa berlalu pergi! Bagi sesetengah wanita, usia 30 tahun boleh dikatakan sebagai waktu puncak , punya karier yang stabil serta keluarga sendiri. Kehidupan pun sudah cukup selesa. Tapi, jangan terus terleka kerana apabila anda berada dalam usia 30an, kesihatan wanita tidak akan sama …

Read More »

Badan Letih? 10 Tabiat Perlu Ubah Sempena Tahun Baru

Badan Letih? Mungkin anda sering melakukan 10 perkara ini

Pernah tak anda rasa badan letih sangat meskipun baru sahaja bangun dari tidur? Sedangkan anda masuk bilik awal malam tadi dan tidur dengan lena. Akibatnya, seharian anda rasa kurang bermaya dan tidak dapat fokus pada satu kerja pun. Moody pulak tu! Selain kurang tidur, apakah yang menyebabkan badan cepat letih? 1. …

Read More »

Kulit Kering dan Berkedut? Atasinya Dengan 10 Cara Ini!

Kulit kering

Siapa yang tak nak kulit yang sentiasa kelihatan muda walaupun usia dah mencecah 40an dan ke atas?. Namun, bukan mudah untuk maintain apabila usia semakin bertambah, pemakanan yang tidak sihat ditambah pula dengan cuaca yang panas, mula la ada garisan yang tidak diingini pada kulit malah ada yang sudah menampakkan …

Read More »

5 Cara Mengatasi Kulit Kusam, Cantik Bagai Baru Lepas SPM

Cara mengatasi kulit kusam

“Eh, apasal aku tengok kau lain macam je sejak akhir-akhir ni. Dulu nampak berseri-seri tapi sekarang nampak kusam dan lesu. Nampak kering sangat. Berjerawat pulak tu. Kau ada masalah ke?” Memang kadang-kadang kita sangkakan kulit kita normal dan tiada masalah namun berbeza pula pandangan orang lain. Lebih-lebih lagi ketika hamil …

Read More »