Home / Tag Archives: bawa anak bercuti

Tag Archives: bawa anak bercuti

Bawa Anak Kenal Dunia Dengan 7 Tips Percutian Ala ‘Bagpacker’

bawa anak bercuti

“Murahnya pakej ‘bagpacking’ ini. Kalaulah aku bujang dulu ada pakej-pakej begini, mesti dah habis satu benua juga aku jelajah. Tapi, sekarang dah ada anak, takkan nak bawa anak bercuti cara ‘bagpacker’ juga. Kasihan anak-anak.” Kalau sebut tentang ‘bagpacker’ atau ‘bagpacking’, macam tak serasi pula dengan keluarga. Yalah, bukankah cara ‘bagpacker’ ini …

Read More »

Walaupun Leceh Bawa Anak Travel, Lihatlah 8 Perubahan Yang Berlaku Dalam Diri Mereka

bawa anak travel

“Aduh, lecehlah nak bawa anak ‘travel’, bawa pergi ‘shopping mall’ jelah. Nanti nak kena uruskan makan diorang, kena bawa baju lebih, mainan lagi, duit pun kena lebih… Tapi, kalau fikir-fikir semula, mungkin bagus juga kalau ada pengalaman ‘travel’ dengan mereka.” Haa… Kalau ‘travel’ dengan anak-anak, macam-macam yang kita fikirkan. Takut demam lah, takut mereka tak …

Read More »

6 Tips Bawa Anak Berjalan, 'Outing' Tanpa Tekanan & Anak Tidak Meragam!

Bawa Anak Berjalan

Bawa Anak Berjalan, Senang Atau Susah? Bukan mudah sebenarnya mahu keluar berjalan-jalan atau makan di luar dengan anak-anak. Lagi pula jika anak ramai dan mempunyai pelbagai kerenah. Kita mungkin berfikir banyak kali dan kadang kala membatalkan niat mahu keluar berjalan-jalan apabila memikirkan kesukaran mengawal anak-anak. Bukan itu sahaja, kadang kala …

Read More »